К огато пазарът на електрически автомобили процъфтяваше преди няколко години, екип в BMW проучва идеята за ултрамодерен спортен автомобил. Твърди се, че проектът е „набрал сила в компанията“, както пише Хорациу Боериу, основател на BMW Blog.
В статията се споменава „елегантен, електрифициран суперавтомобил, който може да се похвали с приблизително 1300 к.с.“, еквивалент на над 950 kW.
„Дизайнът е спортен, смел и безпогрешно футуристичен, според нашите източници“, както пише Боериу. Глиненият модел, който вече е бил произведен, вероятно няма да види бял свят в обозримо бъдеще: съмненията относно неговата техническа осъществимост и най-вече неговата рентабилност на сегашния труден пазар на електромобили се довели до решението на управителния съвет на BMW да спре проекта през тази година.
Това, което може да е допринесло за това решение, е фактът, че суперспортните автомобили традиционно не играят основна роля в счетоводния баланс на BMW. Само BMW M1 в края на 70-те години на миналия век е изключение, въпреки че спортната кола едва по-късно се превръща в култов обект: в тригодишния си период на изграждане M1 определено е имал проблеми с намирането на достатъчно купувачи.
Междувременно с i8 BMW имаше футуристичен спортен автомобил в гамата си, но със своя plug-in хибрид и трицилиндров бензинов двигател изглеждаше по-спортен, отколкото в действителност беше. Вероятният негов наследник, наречен i16, не успя да премине етапа на концептуалния автомобил (както BMW Vision M Next, автомобилът на заглавната снимка).